"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







fredag 10 december 2010

en vacker men sorglig dag

På återseende vännen...
En vacker cermoni i ett tårfyllt fullsatt kapell.
Spännande att få delta i en katolsk begravning, även om jag helst hade avstått från den lärdomen om vännen min fått finnas kvar, för det var bitvis annorlunda och den hölls på tyska.
Efter cermonin var jag inbjuden till en lättare lunch med familjen och närmaste vännerna i vackra koppartälten.
Trodde väl aldrig att jag skulle ställa mig upp och hålla ett minnestal på en begravning men jag hörde G säga det hon brukade när någon behövde en knuff i arslet, "Pfeffer im Arsch"  (har ingen aning om det stavas så eller inte men det låter så iaf) vilket gjorde saken lite lättare.


Katolska kapellet på Norra begravningsplatsen i Solna

idag var det dock en aniiiingens mer snö än vad denna bilden visar

3 kommentarer: