"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 28 november 2010

utan nosgrimma på en pigg å glad Dreyan...

Ja, det var ju inte precis det smartaste jag gjorde idag, men det gick ju iofs bra men iaf.
Eftersom jag inte ridit Dreyan på över nästan två veckor så var han ju väldans pigg och eftersom jag hade så väldigt bråttom idag så tog jag mig inte tid att sadla utan det blev en barbacka ritt, kanske inget bra beslut, och ja som sagt även utan nosgrimma pga hans sår på läppen.
Hmm, började ju fint med att han låtsades bli rädd för snön som trillade från en pinne, "förskräckt" lyckades ta sig förbi en läskig bil och sen till råga på allt så missförstod han mina töltkommandon (otydliga, ja) och travade glatt iväg med mig som en studsboll och där kom jag på vad fint det hade varit med en nosgrimma. Men med lite list och en gnutta tur fick jag stopp på ett schysst sätt fortfarande sittandes på ryggen, hihi ni fick ingen tårta! (Och ja jag har redan kommit på att jag hade kunnat använda den engelska nosgrimman utan aachenrem men fisken var inte närvarande vid tränsningen.)

1 kommentar:

  1. HAHAHA! Du fantastiskt underbara människa! Vad hade du väntat dig? Tycker att om man missar så många detaljer har stallkompisarna förtjänat en rejäl tårta, ska ta ett snack med D att han får studsa iväg i sidled även i traven för att testa mattes balans ordentligt ;)

    SvaraRadera