"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 27 september 2011

att ta sig vatten över huvudet

Dottern fyller 6 år och beställer tårta till familjefesten och eftersom mamman har lite ont i mammahjärtat för dottern slutat prata om kalas för kompisarna då hon inte hittat "rätt" i klassen än så säger mamman-Javisst! vi kan ju byta till rosa marsipan om du vill och så får du välja vad du vill ha i.
Ja det är kan ju bli livat värre, mycket blir det att städa iaf om jag känner mig själv rätt.

[nya+001.jpg]
bilden lånad från:

och när vi ändå håller på så vill hon gärna ha den här också, men där blev det nej
[DSC_0014.JPG]
även den här bilden är lånad från:

6 kommentarer:

  1. Min fick som sagt lite korta ben, orkade inte hålla på så mycket. Jag tog en sån där sockerkaksform med hål i mitten där vi tryckte ner Barbie :P

    Sofia var nöjd i alla fall.. trots att den såg ut som en pygmé, men din är ju lite mer kinkig... haha

    https://lh5.googleusercontent.com/-EpeSd1KRk_U/ToGbkLIPkrI/AAAAAAAACBw/FrCmtSL2dF8/barbie.jpg

    SvaraRadera
  2. så du gjorde en sockerkaka?

    på den bilden ser barbie lite hög ut, haha!
    jag lovar att återkomma med bilder hur min ser ut.
    Linda

    SvaraRadera
  3. ah, såg nu att den inte var så hög. men det var ju fint så också

    SvaraRadera
  4. Man kan ju låtsas att Barbie sitter :P
    Japp jag gjorde en sockerkaka och marsipanen är köpt färdigkavlad.

    SvaraRadera
  5. aha, det är ju enklare. bra tips!
    hade först en idé om att göra en gigantisk chokladboll då hon egentligen inte gillar tårta men jag vet inte

    SvaraRadera
  6. Men det är ju oxå en bra idé. Och då är det ju lättare att forma den som du vill :)

    SvaraRadera