"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







onsdag 28 september 2011

Onsdag

Som vanligt möte på fm och den person som för två veckor sedan kläckte ur sig en så urbota idiotisk kommentar fortsätter att imponera med helt ogenomtänkta kommentarer. Idag grävde personen ner sig till minuskontot för min respekt.
En mening gjorde att jag tappade respekten för denna person totalt,
och jag blir fortfarande arg när jag tänker på det!



Men jag släpper det och tänker på min underbart lojala pålle som gör sitt bästa i alla lägen.
Mitt älskade hjärta som får mig lugn och fokuserad!

Pass på volten. Mycket fokus på tölten i början. Vill ha den mer energirik men i kort kort tempo och det är jobbigt tycker vi både. Han smygökar och jag tappar iväg honom alldeles för mycket. Han är lite låst i vänster bog och spårar till vänster (var det vänster?) med baken i bägge varven. Jag har mycket lättare att åtgärda det problemet i höger varv där baken ska rättas efter framdelen, men i vänster varv ska då framdelen rättas efter baken och det är svårt. Bitvis blir det riktigt bra och då släpper allt.
Traven fin i höger varv men i vänster strulade jag till mina hjälper och det blev en fin pannkaka. Och då blev även galoppfattningen katastrofal med "pasströlt" som resultat, men vi lyckades samla ihop oss och börja om så det blev ok iaf. Galoppen sen var däremot ganska bra, fint tryck bak och när jag väl lyckades lyfta in framdelen så bidde det bra.
Sen hur jag egentligen tänkte när jag klädde på mig en extra tröja innan jag satt upp är ju en helt annan fråga, eftersom jag faktiskt red så blev det väldans varmt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar