"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 4 december 2011

vikten av barbackaridning

Kom till stallet igår med ryggont och väldigt ont i höger höft, sviter efter att ha burit byrå nerför sex och en halv trappa, men jag åkte från stallet utan smärtor i varken rygg eller höft. Hade liksom en tanke att det kanske skulle få igång lite rörlighet i höften med barbackaridning och mycket riktigt så kändes det efter 40 min ridning riktigt bra. Att jag i början var efter i varenda rörelse och vi hade helt olika takt och min tajming med förhållning och hjälper var rent av katastrofal får vi ha överseende med, tur att jag har en så snäll och tålig häst som jag har.
Avslutade med ett par var varv på volten och lyckades länga överlinjen lite grann.

1 kommentar: