"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 7 februari 2010

det är så enkelt att det blir logiskt...

Helgen slut och den var kanonbra men väldigt kort som vanligt...


Har inte så mycket att skriva egentligen men kan bjuda på en konversation mellan mamman och dottern:

dottern: mammaaa?
mamman: mm...
dottern: du vet väl att jag önskar mig en bebis när jag fyller 5 år? (dotterns högsta önskan är alltså att få en lillasyster i 5 års present)
mamman: ja, jo det vet jag, men då behöver man ju en pappa också.
dottern: men du kan väl gifta dig?
mamman: ja, jo men med vem då?
...tystnad...
dottern: vi kan väl fråga Liams pappa (mammans kollega. Liam är hans son som dottern gått på gympa tillsammans med)
mamman: men han har ju Liams mamma hemma
dottern: men vi kan väl fråga iaf...?
mamman: jo men jag tror inte det går eftersom han har Liams mamma.
dottern: men då kan vi väl fråga Lasse?
mamman: mmm, det kan vi kanske göra...

ja det är så enkelt egentligen... varför krångla till saker när lösningen finns så nära?

4 kommentarer:

  1. Jamen, ska du fråga da?
    *hi hi*

    SvaraRadera
  2. jag har frågat och står på ralphs back-up lista och lasse och jag ska bara komma överrens om ett passande datum... ;)

    SvaraRadera