"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 11 februari 2010

Torsdag= TORTYR på mellis...

Ja, det är helt sant! Rena rama tortyren är det då!!! Har försökt förklara att tortyr inte är tillåtet i skolans värld, ja kanske inte på andra ställen heller, men får man något gehör??? Näe, inte ens en tillstymmelse av medlidande eller löften om att det ska upphöra. Istället påstår dom att det är uppskattat och att dom allra flesta tycker om det, ja men eller hur?! Och idag ve och fasa, råkade mitt finger illa ut... huvaligen! Hur gick det till då undrar ni... Det ska jag förklara för er, jag var på väg ut ur matsalen med dom sista av mina 1:or då jag hittar ett bord med massa hjälmar. Aha, här behöver dom en försäljare tänker jag då glatt och börjar hojta "hjälmar, här var det hjälmar, kom å köp..." Det visade sig vara 2:ornas hjälmar, dom skulle tydligen åka pulka efter mellis, dom påstod att dom inte behövde köpa sina egna hjälmar... konstigt va? Men iaf så ska jag rädda ett barn från att bli spilld på men vad händer, jo mitt finger får gröt på sig... blä usch och fy! Gastar då lite smått hysteriskt att denna tortyr måste upphöra, inte nog med att min näsa ska torteras men nu är gränsen nådd- mina fingrar har väl inte gjort något ont!? Men fick jag något medlidande? Näe, alla bara skrattade rått och dom till och med påstod att det inte är någon tortyr att servera gröt... Jo, tjena! Där har vi verkligen skilda åsikter!

3 kommentarer:

  1. Men stackars dig. Tur du överlevde...

    SvaraRadera
  2. men det var knappt att fingret satt kvar... och men för livet fick jag nog till råga på allt! ;)

    SvaraRadera