"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







måndag 5 april 2010

äntligen...

kan jag logga in på min blogg!
så för att Inga-Lill ska bli glad på mig så kommer här en ordentlig uppdatering.

tis 30 mars
uteritt tillsammans med Ammi och Isak. Trevligt sällskap men en alldeles för pigg och lite småstressad häst hela vägen runt lilla E4:an fram och tillbaka. Inte så mkt att säga om den turen mer än att konstatera att två dagar utan havrefoder inte gjort ngn verkan...

ons 31 mars
Oj vilken skillnad på häst! Så trevlig och samarbetsvillig. Red grusvägen mot Skarvberget där vi hela vägen till backen red tölt- TRAV- tölt- TRAV, jo helt sant! Vi töltade lite och sen bjöd jag honom till trav och tjolahopp, han tog den och dessutom travade han lugnt och sansat fram tills han låtsades bli rädd och studsade till och gick över till tölt. Ner till skritt provade igen men han var då inte redo utan fick jobba i kort tempo tölt och sen över till trav igen! Fortsatte gräsvägen bort till vändplan där vi tog några varv i både tölt och trav åt bägge hållen- "dutti pålle". Fin form i tölten, inte för djup och helt avspänd. Hem igen, galopp uppför backen och det så himla lugnt och tokbra så vi fortsatte i rund fin galopp hela grusvägen hemåt! Kunde varit lite mer aktiv i bakbenen men en sak taget... den var lugn och avstressad och det är det viktigaste för mig.
Började med att utfodra honom med lucernpellets vilket han smaskade i sig glatt.

tors 1 april- skärtorsdag
tror inte jag blev lurad...
lämnar Dreyan i Annikas vård och åker till landet med intentionen att blogga och lägga upp bilder så det stod härliga till men se det ville inte bloggen då jag inte ens kunde logga in på den...

fre 2 april- långfredag
en härlig dag utomhus på landet med hela min härliga familj! mys...

lör 3 april- påskafton
den traditionella äggjakten! vi är fyra ägglag... dvs jag gör påskägg till alla, syrran och hennes man likaså, mina syskonbarn och deras respektive likaså och naturligtsvis mina föräldrar också vilket betyder att tomten delas upp i fyra delar och sen gömmer man alla äggen och letar sig sen runt tomten på jakt efter sina ägg, ja man får ju inte ta vilket som helst utan får mönstret beskrivet för sig.
Efter det en lugn eftermiddag i solen! sedan var det dags för middag och allt som hör till efter ett tag blev jag smärtsamt påmind att jag troligtsvis inte tål ägg utan fick tokont i magen och fick liksom äta baklänges ett antal gånger tills allt var försvunnet... mindre skoj eftersom hela kvällen blev totalt förstörd.

sön 4 april- påskdagen
tog det lugnt hela dagen då jag var lite halvmatt efter gårdagens avslut...
vi spelade spel mest hela dagen, fia med knuff, kinaschack och avslutade kvällen med TP. Det spelet brukar jag vara urusel på, även i lag, men denna gång tillsammasn med Titti klarade vi massor med pluppar...

må 5 april- annandag påsk
Jennifer kommer på att vi måste åka hem men vill inte utan försöker smöra för morfar, som ska vara kvar, att få stanna hos honom... lyckas väldigt bra då hon övertalar även mormor att stanna...

1 kommentar: