"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 15 april 2010

what the ...?

Vart tog orken och lusten att göra saker vägen? Den somhittar den kan väl fånga den och slå mig en pling för jag tror den rymt.
Jag har massa att fixa hemma i lägenheten, men jag varken orkar eller hinner göra allt som jag vill. Hur gör folk? Hur hinner ni med allt? Handla, städa, laga mat, jobba, betala räkningar, organisera hemma, fritid, vänner och det viktigaste av allt- era barn och deras välmående med allt vad det innebär?
Jag är så less på allt i alla fall...

Så nu har jag gnällt färdigt.

Arbetet med Dreyan fortlöper, vi ligger lite efter planen men det känns ok iaf. Vi fortsätter att utvecklas sakta men säkert.
Traven känns mer och mer stabil, vi travade faktiskt när vi var på uteritt med Inga-lill och det är ju så häftigt. Kan ta ner tempot ganks ok i vänster varv men i höger har vi fortfarande problem...
Och inte bara i traven i höger varv. Vad gör han då i höger varv, jo han trycker ut h. bog så han blir rak i innersidan och sliter högertygeln ur handen för att kunna räta ut sig ännu mer dvs trycka ut höger bogen ännu mer nästan så han blir utåtställd. Varför? Vet egentligen inte, slippa undan- ja. Men har han ont kanske? Det var ju inte så jättelängesen Håkan kollade igenom honom... Kommer jag åt min lilla D på rätt sätt i h. varv så blir det ju ganska bra men det krävs ju så fruktansvärt mycket styrka då och så ska det inte vara... Då blir det jobbigt för D nämligen och han försöker komma undan på något annat sätt dvs springa!

1 kommentar:

  1. Man får gnälla ibland. Jag har ingen som helst aning om hur folk hinner med allt... hos mig är det väldigt stökigt... :/

    Kul att det går bra med Dreyjan, snart är det tävling :)

    SvaraRadera