"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 10 juni 2010

lektion för Lollo... jobbigt!

Igår var Lollo med mig till stallet för att ha en lektion för mig och Dreyan (min nya lugna häst) och oj vad jobbigt det var. Fick ordning på mig själv och mina hjälper och Dreyans alla kroppsdelar, vi tillsammans har väldigt många delar att hålla koll på, klurigt!
Började iaf med sidförande vilket inte gick bra alls till en början, han svarade inte med att kliva undan för skänkeln utan körde ut bogen och drev iväg istället så fokus blev att hålla i ytterbogen med halvhalter och knä och sedan sidförande. Jag blev förrvirrad vilket resulterade i att D blev det och sen fick jag kramp på insidan av låren (hur man nu lyckas med det) för jag försökte göra allt på en och samma gång... suck! Tur att Lollo var där som styrde upp mig och mina tokiga ideér. Fick bitvis riktigt bra koll på yttersidan i vänster varv, men det kommer ta tid att få den under total kontroll. Det är så många år som han smitit undan med den eftersom jag haft fokus på hur mycket och snabbt vi ska ta oss framåt. Men jag har inte bråttom!
I höger varv fick jag ordning på yttersidan ganska snabbt men att sen komma till att ställa inåt utan att tappa ytter var klurigare men då och då släppte han fint.
Återkommer med mera men nu utflykt!

Summa sumarum så var det ett jobbigt, intensivt, bra och väldigt givande pass. Det är fortfarande otroligt mycket häst att rida men nu kan man RIDA honom bakifrån utan att hälsa på i grantopparna.

1 kommentar: