"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 29 juni 2010

tölt på lång tygel i skogen

Idag var jag ute en timme i skogen barbacka. Vi töltade hela E4:an bort vände och hem igen.
På vägen bort så längde jag ut tygeln så den slakade rejält och han töltade glatt på i samma tempo som innan. Själv satt jag bara passiv och åkte med och han töltade och töltade utan en antydan till trav, galopp el oren takt, underbara lilla töltmaskin! Sådana stunder njuter man till fullo av och som sagt jag var passiv, kanske en aning för passiv för när jag sen gav mig till känna med ett litet "ptroo" så blev han rädd för mig och studsade iväg två steg innan han kom på att det bara var jag... knashästen! Han var så inne i sin fantasivärld att han helt glömde mig.

7 kommentarer:

  1. Lilla D, glömde han bort dig, hihi...nästan Nassevarning!

    SvaraRadera
  2. hela stallet fullt av Nassar... :)
    tack, var ju tvungen att testa lite, inte helt nöjd med allt men det får jag fixa vid tillfälle.

    SvaraRadera
  3. Oj då, glömma bort att matte sitter där.. det är bra jobbat *hihi*

    SvaraRadera
  4. *hahaha* Skrämma hästen på det där viset? Gör man så? :)

    SvaraRadera
  5. näe jag ska sluta skrämma min häst som tydligen lärt sig min teknik att koppla bort omvärlden för en paus.

    SvaraRadera
  6. Det är tur att ni två badankor hittat likasinnade...

    SvaraRadera