"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 27 mars 2011

problemhäst...

Ja, tydligen är det precis vad jag har.
Det känns skönt att jag fått veta det nu, vilken tur att någon snäll person äntligen berättat det så jag på omvägar fått höra det! SKÖNT, nu vet jag! Tack...

Stod och pratade med Lotta, stallägaren, tidigare i veckan och hon berättade att en person frågat henne hur det går att ha problemhästen i stallet.
Lotta hade då undrat vilken problemhäst dom pratade om.
Jamen Dreyan såklart. Han är ju värsta problemhästen!
Lotta hade då sagt att han inte hade ett endaste problem och glatt berättat om det Dreyans underbara intåg i sin nya hage.
Det hade väl fått personen ifråga att tystna men tvivel kvarstod väl ändå om jag förstod Lotta rätt.

Jag säger bara en sak, SUCK!
Dreyan är ingen problemhäst. Den enda som kan få problem är du själv om du är okunnig, ger otydliga signaler, vek ledare eller allmänt tafatt när du RIDER honom, men då är det ju du själv som är problemet och inte hästen.




insläpp i nya flocken
Ja, jösses vad dramatiskt det går till här!

Annars kan jag berätta att Dreyan fick syn på foderhäcken, han tittade på dom andra hästarna men valde maten. När dom sen i tur och ordning kom för att kolla in nykomlingen så vände mr D på huvudet med mat i munnen sen pep han lite men fortsatte att äta.

4 kommentarer:

  1. Äsch, sånt där händer.. Jag råkar ju ofta ut för värsta "ryktena" men jag har lärt mig att ignorera. Bara DU och dina närmaste vänner vet om hur du och din häst är så räcker det.. :-)
    Dreyjan som är så go..

    SvaraRadera
  2. Jag vet exakt vad du pratar om, har ju själv en problemhäst ha, ha, Jag kan bara säga lycka till, okunniga/elaka människor kan vara förödande. Bra att du har en stallägare som är vettig. Försök att ínte ta åt dig eller bry dig.

    SvaraRadera
  3. tack tjejer!
    jag försöker verkligen att inte ta åt mig men förmodligen är det samma person som för många år sen försökte sprida rykten om att Dreyan vind för våg attackerad alla i sin hage och även människorna. När jag sedan ringde upp alla som hade häst i samma hage (innan jag ringde ryktesspridaren) så var det ingen som förstod vad jag pratade om. Ringde sen ryktesspridaren och konfronterade som då blev så byxis att hon inte visste vad hon skulle säga men svamlade till slut ngt om att det kanske inte var så... Ta reda på fakta innnan du öppnar munnen nästa gång sa jag då.

    SvaraRadera
  4. Har du flyttat från stenhugget? :O Vart står du nu? ^^ Det är inget islänningstall ser jag :)
    Ååh saknar Dreyan, och han är INTE en problemhäst! Han är en häst med personlighet :)

    SvaraRadera