"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







måndag 9 maj 2011

söndagen i bilder


Dreyan retas med Athena 



sen blev det ett bad, välbehövligt kan jag säga


fick springa lite på volten efter det
han visade upp sig i fintrav, montétrav, spruttgalopp, fingalopp och lite fina poser

det luktade gott varje gång han hamnade rätt i förhållande till vindriktningen

Jobbade lite seriöst med lina också, han gick helt ok dock gjorde han små kast med huvudet och fnös precis som han gjorde när jag red igår. Ni vet sådär som man gör själv när en blomfluga försöker smita in i näsborren. Konstigt att han fortsätter göra så för jag kan inte hitta något som skulle orsaka det. Igår trodde jag att det kankse kommit in päls i nosen eftersom jag jämnade till klippningen. Men det kan väl inte vara så idag också? Ska klura lite och kolla vad som händer nästa gång jag jobbar honom.

3 kommentarer:

  1. Isak skulle oxå behöva ett bad... men det är ju så kallt vatten så det känns så elakt... får väl åka iväg någonstans och tvätta honom snart :)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag fått hem bettet som Madde lånade av dig oxå. Nu MÅSTE vi träffas :)

    SvaraRadera