"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 17 maj 2011

måndagen


hmm, är du här? det är faktiskt måndag idag- jag vilar då!
ja den blicken mr D gav verkade säga så men han kom ändå med glatt men tänkte inte vara det minsta samarbetsvillig så efter att ha jobbat oss runt ängarna och sen en stund på volten dyker Max upp. Han kommer med lite glada tillrop att han går på bogarna- nähä?! att han inte släppt bettet- nähä?! han tycker sen jag ska backa- öh jaha? jag kontrar med- vill du prova?
Mr D tittade skeptiskt på mig sen på Max och sen på mig igen och verkade tänka- men vad gör han? han ska ju vara under mig, inte på... öh, hallå matte det blir fel här! (Max är alltså vår hovslagare)
Och sen blev det jobb för mr D som han inte riktigt var van vid men som gav riktigt bra reultat, men han var inte det minsta samarbetsvillig för det var ju faktiskt måndag












Det här var anledningen till att det blev en extra dag i stallet för mig. Jennifer var på cirkus Maximum med sin pappa i Stenhamra. 

undrar hur en cirkusvagn ser ut inuti...?

2 kommentarer:

  1. Men Linda, är du säker på att du inte lyckats smita in och kolla? Bild?

    SvaraRadera
  2. näe, jag vågade inte smyga dit. det stod så många andra där utanför som precis som jag väntade på sina barn. jag hoppas att det var därför dom stod där så dom inte var cirkusgroupisar...

    SvaraRadera