"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







fredag 25 december 2009

En underbar dag!

Åh vilken underbar dag jag har haft, hoppas ni andra också har haft det!?
Dagen började med en lång ridtur i skogen med min underbara lilla Dreyan för att sen fortsätta i sällskap med min familj, massa mys, god mat och många julklappar.
Jag och D tog oss runt långa E4:an i tölt varvat med galopp, lugna fina galopper. Tölten var bitvis travtaktig men brydde mig inte så mycket om det utan jobbade mer med att han skulle släppa ner nacken och inte bli rak i högersidan. Sen fortsatte vi längs grusvägen förbi elallergikern i tölt, hade tänkt vända någonstans på den vägen vilket D kände så varje gång jag tog i en tygel tänkte han vända så det var bara att byta taktik och fortsätta hela vägen runt. Varvade långa fina galopper med tölt och fick sen skritta lång stund för galopp i snö är flåsigt. I vår backe började han takta och tända till lite men jag lät bli att vända upp honom då jag tyckte han var lite för flåsig, underlaget var bra så nästa gång hoppas jag det är lika bra för då blir det åka av.
Skogen tyst, vit och alldeles tom, bara några rådjur här och där... så underbart!
Hade gummisnodd på idag vilket gjorde att jag kunde jobba lite mer på form än bara slitande. I galoppen slappnade han av och jobbade på bakifrån, ibland körde han ut höger bog och blev stel och styv vilket gjorde honom stark och felformad men i och med gummisnodden vågade och kunde jag jobba in bogen med benen istället för handen, kanonskönt. Har även kommit på att han svarar bättre på rösten i nedtagning från galoppen istället för tyglarna, myser vid tanken!

Ha en fortsatt GOD JUL och njut av snön och helgerna som vi har framför oss!!!

4 kommentarer:

  1. Mysigt det lät, god fortsättning, kram

    SvaraRadera
  2. Visst var det skönt ute i skogen igår. Galopp var störtkul med all snö.
    Hoppas att du också får en fortsatt trevlig helg och många härliga ridturer.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på er alla!

    SvaraRadera