"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 15 december 2009

snööööö!!!!!!!!!!!!

jag vill till stallet! tjohoo vad kul med snö, hoppas min lilla häst rullar sig ordentligt i snön så han blir lite renare än vad han är nu!

lektionen i lördags gick riktigt bra. jag måste bli mer ordentlig med tydliga ramar, mer ytterhjälper! sen måste jag slappna av mer i sätet så jag inte får den lilla spänningen som jag förmedlar just nu.

vi jobbade med skänkelvikning och övergångar skritt-tölt-skritt, vår akilleshäl. puh det var jobbigt och jag har fortfarande träningsvärk men jag är nöjd med ridpasset. skänkelvikningarna gick riktigt bra, valde att låta rumpan gå före så han verkligen fick trampa över eftersom han är stel i rumppartiet. övergångarna var jobbigare, han blir så stel och irriterad över att jobba så korta bitar tölt. men med lite volter här och där fick vi ordning på det mesta.
vi fick beröm av karro över utvecklingen vi åstadkommit, vi har höjt vår sämsta nivå med otaliga steg och hon tycker han är fin i kroppen. inte alls som förstå gången hon såg honom då han mest såg ut som en julgran... alltså hon ser blinkade lampor på dom ställen som behöver åtgärdas och han blinkade väl överallt i princip... :)
efter lektionen blev det broddning, hann bara brodda två i varje för han var lite otålig och rev omkring allt som kom i hans väg i stallet...

onsdagen innan stod longering på schemat och det gick kanonbra. gummisnodd på som knappt behöver spännas, bara den kommer på så jobbar han i rätt form från början. vi jobbade över fyra bommar som var upphöjda i ytterkant. i vänster varv vilade han fint på steget över bommarna, det var passagevarning! i höger däremot var han fortfarande lite flack över bommarna om man jämför dom olika varven men helt klart godkänd där också.
galoppen var rund och fin i bägge varven och han jobbade stundtals väldigt bra med bakbenen.

1 kommentar:

  1. Duktig Dreyjan, duktig Linda. Imorgon ska vi mysa i snön, tjohooooooooooo

    SvaraRadera