"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







fredag 4 februari 2011

små bitar ur en hästnörds vardag

Det är dom små fragmenten som avslöjar en äkta hästnörd, dom små kommentarerna och tankarna som inte riktigt spinner åt samma håll som ohästnördiga normala människor.

En hästnörd lär sig tapetsera
Efter att ha rollat på en himla massa lim på väggen får hästnörden sen hjälp med att få upp tapetvåden på väggen och får sen vidare instruktioner;
- Nu ska du borsta tapeten innefrån och ut så bubblorna försvinner.
- Jaha, hur hårt ska jag trycka då?
- Nja, inte för hårt men inte mesa omkring heller.
- Mhm, som man borstar huvudet på en häst typ då?
- Öh, va? Näe, det vet jag inte, jag borstar inte hästar så ofta läs aldrig.
- Näe, just det. Men jag gör huvudborstning tror jag, det verkar bra.

En hästnörd i bilen
På väg från en glashal parkering i stallet, ska svänga 90 grader höger för att komma ner på grusvägen ut mot vägen. Parkering är glashal och hästnörden vrider lite lätt på ratten och gasar försiktigt varpå den tappra lilla blå bilen glider 90 grader runt sin egen bakdel.
en normal person hade tänkt:
- Jösses, här var der verkligen halt!
En hästnörd tänker:
- Oj, en helt perfekt bakdelsvändning och utbrister sen glatt, "dutti bil"!

Jag är en hästnörd och jäkligt stolt över det!

7 kommentarer:

  1. I love hästnördar :). Bad delsvändningen var riktigt snygg, haha

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för hästnördar! :D

    SvaraRadera
  3. Men hur stavar jag? Bakdelsvändningen ska det vara.

    SvaraRadera
  4. Vilket höger svängde du åt?
    :-)))

    SvaraRadera
  5. I-L och Annica: tjoho för hästnördar!
    Lasse: faktiskt åt rätt höger ;)

    SvaraRadera
  6. Det är hästördarna och deras tankar/kommentarer som piggar upp vardagen :D

    SvaraRadera