"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 1 februari 2011

busa eller inte

Idag hamnade vi i en diskussion på jobbet om bus är bra för barn (vuxna också- iaf för mig), om det är bra bus vill säga, eller inte?

Klart det är bra! Balansgången kan vara hårfin mellan ett lyckat och ett mindre lyckat bus men blir det bra så är det ju aproligt!
Men det fanns ju vissa andra som inte var av samma åsikter som jag, stackars dom.
Att våga vara oseriös och inte ta livet på så himla stort allvar är mycket skojsigare!
På mina tidigare arbetsplatser så har det busats en hel del och det livar ju upp vardagen enormt men skulle jag knyta ihop någons skosnören där jag är nu så skulle det förmodligen tolkas som ett elakt påhopp, av en del iaf, tråkigt!

Det här var ett riktigt lyckat bus!
Lasse hittade Fengur lätt denna gången

4 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig – ett bra bus piggar upp i vardagen! Känner mig hedrad över exemplet :-) Det var ett riktigt bra bus som levt kvar länge. Tänk att det gamla buset kan vara till glädje fortfarande efter flera år. Det är kvalitetsbus det :-) Saknar dina bus. Men fy vad geggigt det var det hade jag helt glömt, liksom bildbevisen.

    Häromdagen tog förresten Simon fel häst fast åt andra hållet. Det var ett riktigt bra "fel".

    SvaraRadera
  2. jag skrattar fortfarande åt hela den här historien!
    vad menar du? vem tog simon in?

    SvaraRadera
  3. HAHA! Bästa någonsin :) Men när vi grävde ner Fia-Lotta i löve och hon skrämde D kommer tätt efter ;D

    SvaraRadera
  4. hah, det var också kul! oj vad jag länge jag kämpade med dom där farliga lövhögarna...

    SvaraRadera