"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







onsdag 6 april 2011

äntligen plussar Dreyan

Har ju tyckt mig se en liten ökning av bukomfånget men det har varit marginellt och dom som inte känner Dreyan har inte sett den lilla ökningen vilket varit orsak till oro. Så igår var syrran förbi Hööks och köpte ett viktmåttband till mig vilket jag provade idag.
Den glada nyheten är att Dreyan visar +15 kg!

Jag red lite på volten idag efter en lång stund i stallet, leran var liksom överallt och han fäller i massor. Han är så mjuk och trevlig att rida på just nu. Han har ingen ork att jobba i korrekt form under längre stunder vilket gör att upplägget är trav i djup form endast ett par varv på volt för att sen få skritta en liten stund innan det är dags för ett par varv i djup form i andra varvet. Sen jobbar vi form och sidvärtes i skritt en stund innan vi upprepar travinlägget.
Han går i djup form och är så mjuk och trevlig i munnen, enda gången han höjer nacken är när jag glömmer forma runt innerskänkeln. Men han orkar inte jobba korrekt under längre tid så korta pass som får byggas på så småningom. En sak i taget, ingen idé att försöka pressa och stressa fram resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar