"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







onsdag 13 april 2011

ridning på volten

Ett pass på volten som verkligen gick bra.
Jag vill att han verkligen jobbar i korrekt form utan att tappa mjukheten så mycket ridning på volt och sidförande med fokus på mig själv och min sits. Det går riktigt bra och han går fint på bara yttertygeln. Idag tränade vi både galopp, trav och även lite tölt.
Galoppen har ju tidigare varit lite trängande men inget av det kändes idag. Den var hyfsat rund lite stel i bakbenen bitvis men helt ok. Nacken helt avslappnad och sänkt. Bitvis jobbade ryggen riktigt bra. I vänster varv blir jag för hjälpande och plockar upp på innertygeln, ajabaja! (Tror någon nu känner igen sig i det problemet?!) För det blir ju så mycket bättre om jag släpper och ställer för sätet och skänkeln istället.
Traven låg form så han slappnar av ordentligt- bra.
Tölten, kände att det var lite lockande att prova tölten som inte fungerat alls på sistone och det gick helt ok. Det var en del travtakt men han var avslappnad och gick i låg form. Så inget spjärna huvud och  sänka ryggen som han gjort dom sista veckorna, skönt att veta att vi är på rätt väg. :)

4 kommentarer:

  1. Låter härligt! Nu är ni på väg tillbaks :)
    Anmälde ni er till Dis?

    SvaraRadera
  2. ja vi jobbar långsamt med återhämtningsplanen!
    näe, jag bestämde mig för att skippa tävlingar pga hur han såg ut och jag inte visste hur snabb återhämtning och muskelbyggande skulle ta.
    :(

    SvaraRadera
  3. kvarnberga 6/6, då blir vi konkurenser <3

    SvaraRadera
  4. haha, vi lirar olika ligor Lollo! <3

    SvaraRadera