"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 12 februari 2012

Dop

Igår var vi på dop i Västerhaninges kyrka, det är där det alltid händer något!
Jag var ombedd att fotografera, så det måste ju betyda att jag lyckades få till några bra bilder under det förra dopet, så jag missade även denna gång dramat i bänkraderna.
Jennifer hade helt plötsligt vänt sig till Mimmi och varit helt blodig. Mimmi hade trollat fram papper och torkat men var kom allt blod ifrån? Den väldigt lösa tanden hade valt att lossna just då, just där. Plopp, rakt ner i fantaflaskan...
Förra dopet satt syrran längst ut i bänkraden och helt plötsligt sa det pang och dörren vid bänken for upp och syrran trillade ut i gången...
Om det ev skulle bli ett tredje dop kanske vi kan få dom att överväga att byta kyrka för så här kan vi ju inte hålla på ;)
Dopet i övrigt var väldigt vackert och stämningsfullt. Jag var ju iofs ganska fokuserad på mitt uppdrag då jag kröp, smög och klättrade (överdriver lite) för att få riktigt bra bilder ur rätta vinklar så jag hörde inte riktigt allt.

2 kommentarer: