"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







söndag 26 februari 2012

en bra vecka men...

Trots en riktigt bra vecka så känner jag mig lite ledsen i ögat.
I onsdags hade jag och pappa middagsmys och sen åkte jag och Busan till stallet och simmade oss runt i ösregnet. Fy, det var såna sjöar och överallt och ingenstans men vi tog oss runt och hade ganska skoj trots allt. Busan är numera ganska bekväm med att vara i stallet och i närheten av Dreyan.När katten Åke dök upp tog hon skydd hos Dreyan för katter är läskiga, att han ville hälsa på henne gjorde inte saken bättre.
Fredagen bjöd på en trevlig klassåterträff med brudarna från gymnasiet. Innan hade jag varit sjukt nervös. Vad skulle vi ha att prata om, skulle vi känna igen varandra och ja ni vet såna där tankar. Men alla var sig lika och vi fortsatte egentligen snacket där vi lämnade varandra för ett par år sedan (läs ca 15 år) och vi hade sjukt trevligt. Vi insåg att ganska många av oss bor hyfsat nära varandra och det känns ju lite sjukt att vi inte träffats tidigare då iaf jag kände att jag saknat dom här brudarna. Lite ändring på det hoppas jag, redan i veckan som kommer kanske.
Idag möttes jag och My upp för att ta en långtur i det vackra vårvädret... eller inte! Det blåste kallt och var inte så behagligt som vi trott och sen att det var typ isgata och riktigt dåligt underlag gjorde att det typ endast var skritt hela vägen.Vi red hem och åt Mys hembakade semlor istället.
Och här sitter jag ensam en söndagkväll och känner mig lite ledsen och så saknar jag min prinsessa som är på landet och har sportlov.

2 kommentarer:

  1. Inte vara ledsen i ögat :) Tycker vi kör en repris med klassen snart, eller hur? Det var sjukt trevligt!!!

    SvaraRadera
  2. oj, helt missat dig här! Ja, repris är jag med på vilken sekund som helst!

    SvaraRadera