"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 17 september 2009

Klippning och bus på volten

Igår klippte jag Dreyan på hals och bog, är inte helt nöjd men det går ju att justera sen. Sedan löshoppade jag, Annica och Madde våra sötnosar.
Tjolahopp vad det busades och skuttades åt alla håll. Dreyan var den som snällast la sig på fyrkantsspåret och skuttade hinder men när han såg att tjejerna busade, sprang bredvid och filurade så var ju han inte sen att haka på. Full fart var det dock och dom blev svettiga och såg väldigt nöjda ut efteråt. Insåg att jag nog ska klippa lite till... utöka det klippta området behövs för hans egen skull tror jag.
Som avskritten körde vi följa john och han skötte sig utmärkt. Han var otroligt lyhörd och helt med på noterna. Tom lämna honom med ansiktet mot ansikte och när jag sedan vänder mig om så ska han komma funkade gång på gång.

6 kommentarer:

  1. Ja, det var jättekuligt o löshoppa! Tänk om man kunde bygga liiite högre hinder :)
    O kanske köra den gamla "storhästvarianten" med lina som infångare o mellan hindrerna...

    SvaraRadera
  2. Jag har klurat på det hela dagen typ, vill också ha lite högre och lina runtom. Men hur?

    SvaraRadera
  3. Kul med löshoppning, det har vi inte gjort på länge. Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  4. Jättebra idé av dig Linda! Håller med lite högre hinder skulle kunna vara kul. Stjarna är egentligen duktig på det där :)

    SvaraRadera
  5. Ja, hej vad det gick, huller om buller. Men kul tyckte dom att det va. Synd bara om D som är så hungrig att han måste ha färdkost med sig ;)

    SvaraRadera
  6. Inga-Lill: ja det är så synd om honom... ;) men kul såg det ut!
    löshoppning är bra träning så mer sånt!

    SvaraRadera