"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 8 september 2009

det blir inte som man tänkt sig...

Förberedelser inför helgens tävling blev inte som jag tänkt mig, sjuk som jag blev.
På onsdagen kändes han helt ok, tog traven varje gång på fyrkanten. Jobbade på riktigt bra i tölten och var inte så värst travtaktig alls.
På torsdagen hade jag fixat barnvakt så jag skulle kunna åka ut och köra ett hårt pass så han blev lite trött men jag var så matt att jag knappt tog mig ut. Väl där kändes som att ridning var överkurs så det blev lite löshoppning istället. Det tyckte han iofs var jättekul och flög över med en meters marginal men särskilt trött blev han ju inte.
Oj vad skönt det var att kunna åka och checka in och installera hästarna på tävlingsplatsen redan kvällen innan, men någon ridning blev det ju inte som jag hade tänkt. Jag var fortfarande matt och det regnade till och från så det var inte så lockande att hoppa upp och köra lite lydnad.

1 kommentar: