"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







onsdag 23 september 2009

nåt är fel

Idag var det inget som var bra med Dreyan... Gick inte i ren tölt, rollade i traven (den tog han utan problem så det var ju lite bra), högg bettet, trillade inåt i höger galopp som han knappt ville ta och... ja listan kan idag göras lång. Han var inte ridbar alls och till slut var jag så arg så jag bestämde mig för att driva runt honom i fullt ös... men nja, han ville inte riktigt springa trots att han var så pigg. Dippade i fram i höger varv, jag tyckte det var höger fram medan Mite tyckte vänster fram...hmm. Något var det iaf som hindrade honom från att röra sig obehindrat.Det blev dock en aning bättre efter lite stretch men inte bra. Vad kan det bero på? Stel, rör sig för lite, skadad, samma gamla låsningar som fortfarande spökar... hmm, måste klura lite och testa honom lite i helgen innan jag kan bedöma fortsättningen.

Efterlyses! En duktig medryttare!!!

5 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt, men ni kommer igen "as allways".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter inge bra alls =/ Får hoppas att det ser bättre ut till helgen..

    SvaraRadera
  3. Du ska se att han blir bättre snart, jag ska höra med Elli om någon av hennes kompisar vill testa honom... Annars kan du kanske lägga ut en annons på Stormur?

    :)

    SvaraRadera
  4. Inte kul alls, hoppas ni får ordning på honom igen... kanske skulle ta ut Håkan för en ny kontroll?

    SvaraRadera
  5. Inga-Lill: snart är vi på banan igen!
    Ammi: vi håller tummarna...
    Maddi: har så dåliga erfarenheter att lägga ut annons, det är bara massa småungar som svarar och det funkar inte :(
    Annica: ja, jag funderar på det.

    SvaraRadera