"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







måndag 25 oktober 2010

blött, blött och ännu mera blött

En tur till stallet hann jag med eftersom jag inte kunde vänta tills idag med att måla andra omgången i Jennifers utan gjorde det inatt... Det är tur vi har nätter, jag menar hur skulle jag annars få något gjort?!
Jag och Inga-lill trotsade det iskalla regnet och gav oss ut på en skogstur. Eftersom latmasken slog till så kom jag på att jag skulle rida barbacka vilket jag även övertalade I-l att göra, och bra gick det. Vi skrittade runt i skogen i 1,5 timmar och pratade en himla massa viktiga prylar och det var blött, blött och iskall blev jag om fingrarna när vantarna var genomblöta, russinfingrar får man av en timmes ridning med blöta handskar...
Skritt är bra träning! Hästarna ångade och var helt genomjobbade och det i bara skritt, 75 m töltsträcka räknas inte.

(Dreyan lite snorig och guckig i ögonen, 37.8 grader, ingen fara men bäst att hålla koll)

1 kommentar: