"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 12 januari 2012

att "åka" sig lite skridskor

Igår drog vi iväg våra fritidsungar till Vasaparken för att åka oss lite skridskor. Jag har inte åkt på MÅNGA år men jag har liksom lovat kidsen sen dom gick i 1:an att jag kanske ska försöka någon gång och nu är det ju sista året med dom så det var liksom upp till bevis.
Släpade med mig mina bägge par skridskor då jag skulle låna ut ett par till vår tyska praktikant. Hjälm lånade jag av bästaste Charlie. Glömde att jag kanske skulle lånat en rullator eller liknande att hålla mig i också för det var ju halt!
Har nog befunnit mig i förnekelse för jag trodde nog att det var lite som att cykla, sitter i ryggmärgen typ, men det var det ju verkligen inte. Kidsen var tvungna att hålla i mig och kollegan H fick dra omkring mig. Och satan vad ont i fötterna det gjorde. Efter ett tag kunde jag väl i och för sig ta mig fram för egen maskin men för i h-ete vad plågsamt och vingligt det var. Om två veckor ska vi nog åka igen, undrar om jag ska prova mitt andra par för dom såg jag ju att både praktikanten och sen en av kidsen kunde åka på. Jag menar, det kan ju varit materialfel... ;)
Gör någon det här för nöjes skull sa ni?! 

4 kommentarer:

  1. Det finns nog plats för dig i talibanens grupp... :-)
    Ger vi dig dig lite socker så passar du ju in i mental ålder oxå!!!

    :-)))

    SvaraRadera
  2. *LOL*, jajamen jag kan nog passa in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träning torsdagar 18 o lördagar 11...
      Så kom du!

      Alla verkar ha rosa hjälmar så antingen kör du på det eller så gör du som vanligt o sticker ut med en prickig... :-))

      Radera
    2. om jag ändå hade haft en turkos...

      Radera