"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 3 januari 2012

vilken lyx

Idag var jag i stallet och jag kände ett enormt lugn inom mig, jag hade ingen stress att få igenom allt i alla gångarter eftersom jag ska till stallet imorgon också! För mig kändes det som värsta lyxpresenten! :)

Skrittade runt ängarna i sällskap av Lotta och Miren men det blev ingen fjösskritt utan Dreyan fick jobbba sig runt eftersom han inte stegade riktigt jämnt i bak och det gav resultat på volten sen.
Han var så mjuk i skritten efter att ha få joggat av sig en stund i tölt först vill säga. Skritten var samlad, mjuk med resta bogar och bakbenen där dom ska vara- dvs under sig. Eftersom jag kände mig så lugn och samlad själv så flöt han igenom allt jag ville han skulle göra, vilken känsla.Och sen ha få lyxen att känna att vi tar resten imorrn, underbart!

Senare trotsade jag min rädsla och kom ur "striden" osårad, yeey! 
Smulans bur rengjord och ommöblerad för att dom små ska komma åt mat och vatten lättare. Vi hade ingen riktigt bra bäbisvattenskål så vi fick tillverka en. En plastmugg och en fogsvans och lite vilja så gick ju det finfint också.
 

men det var kanske lite överflödigt om man ska tolka den här lilla som hittade vattenflaskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar