"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







lördag 7 januari 2012

avramlingstårta

Idag var det då dags för äntligen få bjuda på min avramlingstårta, det är ju inte så ofta det händer och eftersom det var ett tag sen jag hade kvalitetskontrollen av marken så var önskan att det var en tårta med ränta dvs något utöver det vanliga.
Jaahapp, så jag och Jennifer spånade fritt och för var dag som gick så blev det ytterligare en detalj eller en ny idé. Jag är ganska nöjd med slutresultatet men under processen fick vi ändra layouten eftersom materialet vi jobbade med var nytt för oss och inte var som vi trodde. Hästkraken ville inte sitta ihop och hann inte torka tillräckligt så den ville inte stå uppe på tårtan som var tänkt så "Dreyan" fick gömma sig på sidan av tårtan bakom granarna. Det funkade det med.


  


En mysig fikastund med ett stort gäng runt bordet som avslutades med att Lollo lånade Dreyan så hon och My stack iväg på en tur medan jag, Jennifer, Lotta gick en sväng i skogen med bushundarna Busan och Rulle.
(Fia, kul att se dig!)




1 kommentar:

  1. Riktigt kul att träffa er allihop också! :D Jättegod tårta och fin var den!

    SvaraRadera