"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







måndag 2 januari 2012

att vara rädd

Det här är ganska tragikomiskt tycker jag men jag är rädd för Jennifers lilla hamster Smulan. Alltså hur fasen kom det sig? Jag är ju van vid djur!

Jag har haft eremitkräfta (hette det så?), sköldpadda, marsvin, hund, katt och häst så jag kan nog säga att jag är van vid djur. Eller vad tycker ni?

Iaf så är jag livrädd för Smulan, hon är riktigt läskig och attackerar och biter så fort jag stoppar ner handen i buren. Igår var hon helt vansinnig och klättrade upp och ner på gallret i taket... Men det var nog för att hon ville ha mer mat till kidsen men läskig som fasen var hon.

Vad ska jag göra??? Kom igen ge mig tips nu!!!

7 kommentarer:

  1. Terapi??? ;-)

    Skämt o sido - hon skyddar bara de sina just nu så försök hantera henne så lite som möjligt ett tag...

    SvaraRadera
  2. Hjälp! Låter som det är dags för ledarskapsövningar där ;) Antar att ett FY eller NEJ inte hjälper...Svårt att valla runt en hamster. Fräs som en katt kanske, klä in handen i folie (man vet ju hur det känns att bita i). Finns kanske någon bok om hamsteruppfostran. Ja, det var väl allt från min tipshörna. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Ja det tror jag också Catrin men vafan, jag måste ju kunna byta vatten å ge henne mer mat utan att hon hänger fast i handen. det är den enda hanteringen som sker just nu dels för att djuraffären sa att vi skulle låte henne vara och dels för att jag är rädd.
    Ledarskapsövningar på en hamster I-L... det skulle vara något för youtube det! ;) fy och nej funkar inte... inte heller att kalla henne "dumma hundskrälle".
    Folie är bra, jag var inne på att ha tjocka vantar på mig men var rädd för att hon skulle få fäste att klättra iväg på, men folie runt om... hmm, tänkvärt!

    SvaraRadera
  4. Hon kommer inte klättra iväg - då lämnar hon ju bebisarna...
    Hon försöker bara få dig att lämna dem... :-)
    Ta en grytvante eller skärma av med en tidning eller nåt mot henne när du är där inne o rotar...

    SvaraRadera
  5. just nu lockar vi upp henne på plant område på övervåningen å sätter en kartong över henne medan vi fixar men det kommer ju en dag då vi måste göra rent under övervåningens platta... huvaligen!

    SvaraRadera
  6. Är lilla Smulan mer aggressiv nu eller har hon alltid varit det? Har du alltid varit rädd för henne?

    SvaraRadera
  7. nej, hon var inte aggressiv dom första dagarna, sen hade vi ju oturen/turen, beror på hur man ser det, att hon fölade (vad heter det för hamstrar)bara efter ca 4 dgr hos oss. efter det nafsade hon lite men för ett par dagar sen blev hon riktigt aggressiv, tror det har att göra med att bäbisarna började röra sig lite utanför huset.

    SvaraRadera