"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







fredag 28 augusti 2009

skogstur, skogsmys ja allt vad dom andra nu skrev..

Igår var det en helt underbart varm och ljummen kväll med en rolig och ganska oseriös (stundtals iaf) tur i skogen tillsammans med Annica, Madde och Inga-Lill.
Till en början var Dreyan lugn och behärskad men sedan upptäckte han att jag mest flamsade och tramsade med dom andra tvåbeningarna, då visste han vad för slags tur det var och blev genast mer på alerten. Den lilla filuren känner mig alltför väl! Testade en skogsväg som ledde in på en tomt så då tog Madde täten genom skogen lite off-road det slutade med att vi var tvungna att ta oss över ett krondike. Och det gjorde jag och Dreyan, dom andra bangade och letade mindre brant och hoppigt ställe. Det var en utmärkt ledarskapsövning! Sedan bar turen vidare mot jeep-vägen över åkern där jag trodde min lill krutdurk skulle explodera, men vi höll oss i tölt- väldigt ökad tölt dock. Madde påstod att hon och Inga-Lill skulle vara våra stoppklossar, jo tjena hoppsan hon tänkte visst inte på att åkern var väldigt mycket bredare än vad dom två var med sina små hästar! Dreyan taktade och var nära explosinsgränsen hela vägen ner till Manilla där vi (inte Inga-Lill som stannade på toppen av backen) vände och drog järnet uppför "min" backe. Åh vad skoj det är att kunna släppa lill D sådär som glatt drog järnet hela vägen upp till Thrainn. Dom andra två försvann i gruset där bak någonstans...
Sen hade jag en laddad häst hela vägen hem, det kan ju komma fler backar som man kan få springa i... I sista tölten på väg mot stallet började mina krafter tryta efter en hel del kämpande så jag var till slut tvungen att säga- "med risk för att låta lite klen, men jag orkar inte mer!"
Sen nynnade jag entonigt vaggvisor hela vägen hem för att coola ner min lilla tottpålle.

Väl hemma började vi filura runt i stallets alla skrymslen och vrår, papperskorgen flyttade Madde och Inga-Lill på- bra jobbat!
Tack brudar för en skojig kväll!

5 kommentarer:

  1. Det var verkligen en jättehärlig tur! :D

    Vad har vi för tidsplaner för i morgon?!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. ingen aning!
    kommer ni idag så kan vi ju planera då, i-l kommer straxt och hämtar mig.

    SvaraRadera
  3. Vi hade det jättebra i bakre ledet ;)

    SvaraRadera
  4. Men vad mycket kul ni är med om, när kommer ni hit och rider ut med Pelle och mig? ;)

    SvaraRadera
  5. Lisa; Vi funderar på om man kan rida till er utan att ta oss genom rondellen i Märsta :P

    SvaraRadera