"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







måndag 27 september 2010

kiropraktor

Har ju glömt göra en notering om Håkans besök- mest för mitt eget minnes skull.
Tisdagen den 21/9 var Håkan på ett efterlängtat besök. Tyvärr hann jag inte ut men jag hade skrivit en lapp till Håkan hur jag upplevde Dreyan och hans störda rörelsemönster efter sommaren och vad jag gjort för att åtgärda.
Håkan ahde iaf undersökt och gått igenom honom noggrant men inte hittat några låsningar att tala om utan han blev godkänd och inga restriktioner ang ridning närmaste tiden. Däremot påpekade han precis som jag redan vet att det är viktigt att jobba honom bakifrån så han inte hamnar på bogarna. Håkan sa även att det är ett svårt jobb på Dreyan då han har fysiken mot sig (han är överbyggd).
Att min häst inte skulle behövas knäckas på alla håll och kanter är ju superhäftigt, har aldrig hänt förut :))

2 kommentarer: