"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







tisdag 28 september 2010

en viftande lövhög *asg*


Idag satt jag i solen och tittade när ungarna lekte med en lövhög när ett minne poppar upp och jag kan inte annat än garva och plocka fram mobilen för att fota lövhögen och mmsa vidare för att sprida lite muntra minnen.
Tre eller var vi fyra knasiga tjejer, en Dreyan och en lövhög!!! *asg*
Stackars Dreyan tittade skeptiskt på lövhögar väldigt länge efter det...
Vad som hände? Joo, det var såhär:
Jag, Lollo och Fia (var My med?) lekte med löven på Kvarnberga varpå någon kläcker den briljanta idén att gräva ner Fia i löven. Hon syns inte alls och någon kommer på ytterligare en briljant idé om att hämta en häst för att se vad som händer. Alltså om hästen skulle känna på sig att det var någon i högen och inte kliva på den. Försökskaninen blev alltså Dreyan... såklart, vem hade trott något annat. Han kliver lite försiktigt fram mot högen men förstår inte vad som felar, då vi ber Fia vifta lite varpå Dreyan tittar storögt på den viftande lövhögen men reagerar inte mer än så. Efter ett tags viftande hoppar Fia upp och den lilla pållen hoppar förskräckt baklänges och fnyser lite. Stackars pållen, vad hade vi väntat oss?
Ett baklänges hopp och lite fnys, han är tålig mitt hjärta!
Jaja, vi skrattade så vi grät och jag hade problem med att ta mig förbi lövhögar med Dreyan under en väldigt lång tid efter det... *asg*

3 kommentarer:

  1. Säger en del om pållen. Och en del om pållens matte :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen "Jabba-the-Hut" utan "Lövo-the-Hut" :P

    Jättehärliga färger i den fina lövhögen...

    SvaraRadera