"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







lördag 25 september 2010

klippning utan fleecetröja...

Nu var det dags att klippa Dreyan och jag kom i sista stund på att jag inte skulle ha fleecetröja på mig, ha!

Jag brukar lyckas med att alltid ha fleece på mig när jag klipper vilket alltid resulterar i att det som Dreyan blir av med sitter fast på mig och varje gång säger jag att nästa gång måste jag komma ihåg att inte ha fleece, och denna gång vann jag över tröjornas konspiration! Så grattis till mig!!!


riktigt bra tycker jag det blev

(Annica, jag försökte klippa såna där spetsar vi pratade om men det bidde inge bra. Ena sidan blev bra men sen skulle andra se likadan ut och det sket sig kapitalt...)
Sen stod longering på schemat och jag försökte få honom att jobba seriöst redan från början men tji fick jag för det var lite för mycket sprattel i benen på Dreyan. Han låtsades bli rädd och skuttade hit och dit. Jag insåg ganska snabbt att det fick bli lite lek och bus först och det behövde jag inte säga två gånger. När jag kopplat av linan och sagt hopp och lek så for han iväg i ett par bocksprång med fina bakutsparkar. Jag vet ingen som kan se så lycklig ut över att få busa och springa, lycka i mattehjärtat!
Efter en stunds busande bjöd jag in honom till mitten för att se om han jobbvillig och nu var det inga problem. Han gjorde snällt som jag bad honom. Små volter i trav, sidförande och direkt upp i trav dock lite slarvig över bommarna och slog i varje gång i princip. I höger varv var han fint lösgjord och bra flyt i kroppen. Vänster varv däremot fick jag kämpa en hel del för att få honom att släppa bogen och sluta spjärna i ganaschen. I skritt låste jag upp bogen bitvis men då spjärnade han i ganaschen och när jag fick honom att sluta spjärna i ganaschen så låste bogen sig. I trav lyckades jag få honom sluta spjärna i ganschen men bogen lyckade jag inte få helt upplåst.

sen plockade jag ett gäng nypon

Jag undrar hur Dreyan gör när han plockar nypon, jag menar han kör ju in sitt huvud i busken och kommer ut med ett litet nypon utan att ha rivit sig eller stuckit sig på någon tagg... det lyckades inte jag med... och jag jobbade med två händer.


mitt lördagsmys

Jag lyxade och tog en med massor av bitar... mums! Sen var jag proppmätt men gott var det.

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig lördag =)

    SvaraRadera
  2. mm det var det :)
    men när kommer du tillbaka till stallet? du är saknad!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer upp på tisdag. Får se om jag ska testa å rida, äter smärtstillande nu så jag får vara försiktig :) Tack va gullig du är :)

    SvaraRadera