"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







lördag 13 november 2010

Långtur med härligt sällskap

Morgonen började med morgonfodring, först i kön stod den underbart söta Dreyan och hummade och pratade tills jag hivade in käket. Sen gick jag där och filurade i min ensamhet tills alla dom andra som skulle med ut i skogen kom, men jag hann göra en hel massa saker som jag inte hunnit att ordna med.
Vi gav oss iväg redan på första grusvägen var Dreyan tvungen att spela cool inför den nya hästen med lite hetsigt temperament och på gränsen till att explodera tryck i steget. Kom på vad han höll på med så jag la mig sist så han inte såg eller blev sedd av Ketill vilket gjorde han Dreyan på en gång klev ur coolhetsrollen. Knashäst!
Vi skrittade mycket och töltade lite då och då och alla hästar skötte sig fint, jag och Annica på våra två heta hästar låg strategiskt bakom Isabell på Isak som blev utsedda till stoppkloss om det skulle behövas. Vilken häst Isak är, så trygg och passiv med Isabell på ryggen trots att han fortfarande är såpass ung som han är! 
Fika på Oxunda ängen och hästarna blev som bulimiker när dom upptäckte gräset, dom spydde dock inte.
Avslutade med att bada ben och huvudet för Dreyans del nere vid vårt bad, inte alls kallt tyckte han.
En härlig tur med roligt sällskap och fint väder, det måste vi göra om!

1 kommentar: