"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 16 juli 2009

Ännu en semesterdag på landet har passerat...

Så har ännu en semesterdag passerat...

Igår var Tingeling så där väldans duktig och städade en hel massa och jag kände att kan hon så kan väl jag, så idag har jag dammat, dammsugit, våttorkat golven, putsat speglar och bytt lakan. Tråkigt men ack så nödvändigt! Ja just det, jag har ju varit sådär händig också och skruvat ner en hylla och skruvat upp en annan hylla. Jag har även hittat en sladd som varit borta i över ett år, och tur var det för nu har den nya sladden jag skaffat som ersättare behagat försvinna!

Efter det åkte vi iväg på en bakluckeloppis där Jennifer fyndade två böcker och ett sagoslott som hon betalade och fixade själv. Vilken stor tjej jag har nu!

För er som undrar varför jag envisas med att tillbringa semestern på landet så tänkte jag försöka lägga in en bild som visar utsikten från mitt hus...





Jennifer sitter och läser för vår katt, Rasmus och valpisen Busan.


Här kommer även en bild på tatueringen, inte så himla bra bild för vet ni hur svårt det är att fota underarmen och hålla kameran i fel hand? Svårt kan jag tala om!

Igår (tisdag) var jag ute och red tillsammans med min kusin och det var riktigt kul att få sällskap. Dreyan blev dock tokstressad av att Enter då och då i skritten tog ett par travsteg... Vi tog det lugnt för Enter sätts ju igång och Dreyan var så himla pigg. Vi töltade, jag å D alltså, två gånger och skrittade resten. Han låg på en del men var ändå inte bynglig för det. Ska försöka få tag på hon som har ridbanan bredvid kusinens ställe och se om jag kan få låna den och köra ett dressyrpass...

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig utsikt!! Och även om bilden på tattisen inte är den bästa kan jag ana att den är rätt snygg... :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni har det jättemysigt där på landet! Är ltie avis, men nästa vecka kanske jag kan ta mig ut till "mitt" land oxå :D

    Tatueringen är jättefin!! Nu blir jag ännu mer taggad att boka tid för min!!

    SvaraRadera
  3. ja, vi förstår varför det är så svårt att få hem dig igen...

    SvaraRadera
  4. Maddi: ja vi har en riktigt fin utsikt, men det ser väl ut som om det är skitlängt till vattnet men det är nog bara ca 45-50 meter ner till bryggan. Tattisen är jag helnöjd men inte bilden jag tagit för den ger den inte rättvisa men du får se den live snart.

    Ammi: det är mysigt här på landet. Var har du landställe? boka tid! du kommer inte ångra dig, ev bara att det ger mersmak till fler och mindresak i plånboken...

    Inga-Lill: men snart kommer vi hem!

    SvaraRadera