"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







torsdag 23 juli 2009

Rackarns rabarber vad bra det började!

Idag var jag ute och red själv i skogen och oj vad bra det började!
Började med att stå och prata med grannen som har några islandshästar och Dreyan stod blixtstill och skötte sig utmärkt under hela samtalet, även när traktorn med släp drog förbi och när hon skulle demonstrera sin utmärkta spray mot broms och mygg genom att spraya hela D.
Efter det fortsatte vi in i skogen och banvallen, trav! Han tar traven oftare än tölten, det trodde jag aldrig! Sen travade och galopperade vi på skogsstigen för att D skulle få hoppa små stockar som ligger över stigen vilket han gjorde glatt och snällt. Sen började "äventyret", hitta rätt genom skogen på stigen för att komma till dom omtalade långa grusvägarna... Stigen fanns där ett bra tag men sen... D och jag har lite olika teorier om vem som tagit eller gömt den men dom behöver vi inte gå in på just nu, men för er som känner oss så hör ni nog redan "vårt" samtal... Iaf så var den borta helt plötsligt och vips så var vi vilse, eller inte vilse för jag visste ju var vi var men inte var vi skulle. Men efter ett bra tag så hamnade vi nere en åker, och ja jag vet att man inte får rida på dom men jag orkade inte hatta tillbaka genom skogen utan vi tog en liten galopp längs kanten på hela åkern (eftersom jag hade haft koll på den så visste jag att den tog oss tillbaka nästan ända fram till början av stigen), det var skoj!
På väg tillbaka upp mot grusvägen hem så snubblade D på ett ställe där det var blött, lerigt och ojämnt såpass kraftigr att han gick ner på knä med höger ben. Jag hoppade av för att se att han var ok och såg inga sår eller nåt utan hoppade upp igen och fortsatte. På gräsvägen tyckte jag han kändes lite märklig i galoppen och saktade av till skritt, men inte kände jag något då. Så vi fortsatte i tölt och trav en bit på grusvägen och han kändes verkligen inte ok, han markerade på höger fram tyckte jag, så av igen och kontrollera efter sår och dylikt. Inget! Upp igen och efter en kort bit igen så kändes det knas igen, av igen och TADAA, vänster framdoja var inte kvar! Suck, suck och åter suck!!! Det var bara att gå hem, jag som tänkt galoppa längs banvallen hemmavid ett par gånger men tji för det.
Så imorrn vet jag vad jag ska göra iaf, leta reda på en juli-jobbande hovslagare! Lycka till till mig!

Till er som inte fått svar på era sms, sorry! Men jag tror det blivit något knas med min telefon för när jag skulle kolla ett gammalt sms så hittade jag ett gäng sms som var markerade som lästa fast jag inte sett dom... Ska alldeles strax svara er.

Såhär har Lollo skrivit på sin facebookstatus:
Alltid skönt att få träffa Linda och slippa vara seriös ;) Och snart kommer Kvistur hem! ♥
Kan inte förstå vad som hon menar med det, har väl alltid seriösa ideér? Jag menar hur kommer det sig annars att alla låter mig genomföra saker och ting och även gärna hänger med på upptågen?!
puss på dig också gumman, ska bli kul att vara lite oseriös med dig igen...

Är det någon som har något finurligt knep för att få bort mugg?

4 kommentarer:

  1. Prova och ring Angelica, som slog på min tappsko. Hon bor ju i Uppsala. Madde tipsade om henne.
    Kan SMS hennes nummer.

    Tack för änglapulvret, men jag behöver nog mer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Näe! Vad nesligt med tappsko!! Typiskt...
    Jag tror säkert Angelica kan, hon behöver nog bygga upp sin kundkrets lite, och det gör man ju bra genom att ta tappskor när ingen annan kan :)

    Kommer du hem i helgen!?

    SvaraRadera
  3. Inga-Lill: jag ska prova ringa och se om hon kan tidigare än killen jag fått tag i.
    mer änglapulver kommer... ********

    Madde: ja det är så typiskt när vi börjar komma igång på allvar och allt går bra.
    Kommer hem nästa helg, lagom till stallfesten. Vad ska man ta med sig?

    SvaraRadera
  4. Angelica kunde inte förrän på måndag em så då kan jag lika gärna vänta till tisdag, killen som skor kusin Annikas hästar har skott D förut så det blir nog bra.

    SvaraRadera