"Den som sa att man inte kan köpa lycka visste antagligen inte att man kan köpa en islandshäst...!"







onsdag 22 juli 2009

Igår var jag och min kusin Annika ute i skogen med våra söta små hästar, ja hennes är ju inte så liten... Vi hade jättetrevligt och hästarna skötte sig fint.
På banvallen skulle vi trava, jag skulle ligga först för Annika tyckte Enter kändes lite trög, och Dreyan tog traven direkt utan att ens fundera på annat! Idag kändes han lugn och avspänd och vi hade inga diskussioner över hur man uppför sig för idag visste han det!
Vi red in på en ny stig som var lite lerig och blöt vilket inte uppskattades av Enter så jag och D fick knata fram och tillbaka ett par gånger för att försöka lura honom över diket och med gemensamma krafter lyckades vi.
Imorrn ska jag försöka rida hela den stigen för då ska man tydligen komma ut på jättefina långa grusvägar... hoppas bara jag hittar dit och hem igen! För vem ska annars köra Markooliodansen för er alla på stallfesten?

I övrigt så:

  • känner jag mig lite låg, har haft huvudvärk i två dagar nu.
  • har lite ångest redan nu över hur lite stalltid det blir i höst i jämförelse med nu...
  • skulle behöva jobba heltid istället för deltid pga pengarna
  • gillar jag att strosa omkring på loppisar
  • har jag fyndat en massa bra saker på loppisarna!
  • har jag en stor trasselhärva att reda ut på dotterns kastspö... suck!
  • kommer Lollo och My och hälsar på i nästa vecka, kul!
  • håller jag på att lära Annika om islandshästar, hon ska rida ett pass på Dreyan
  • ska vi iväg och löshoppa och dressyrträna hästarna på söndag

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna med eventuellt heltid ;-).
    Ser fram emot dansen...
    Kan gissa att du gjort en massa loppisfynd. Hittar du en longergjord så köp den till mig.
    Tjing

    SvaraRadera
  2. jag med...
    på förra loppisen hittade jag en kapson, i princip oanvänd, för 40:-. Så nu har jag både longergjord och kapson, för mindre än 100 spänn tillsammans, världsbra! Jag ska kolla på lördag när det är dags för den stora bakluckeloppisen...

    SvaraRadera